АСТРАЛ Холидейз – новият представител на Thomas Cook/ Neckermann за България

Untitled-2

Христо Гълбачев, изпълнителният директор на АСТРАЛ Холидейз, заяви, че се очакват около 200 хил. туристи на Thomas Cook през тази година.

През есента на миналата година стана ясно, че международната туроператорска група Thomas Cook е взела решение да смени агента си в България след близо 20-годишно сътрудничество с „Елит тур“. Новият договор е подписан с компанията АСТРАЛ Холидейз и влезе в сила от 2014 г. За това какви промени ще настъпят след тази ключова за туристическия сектор у нас сделка разговаряме с изпълнителния директор на АСТРАЛ Холидейз Христо Гълбачев.

АСТРАЛ Холидейз е новият партньор на групата Thomas Cook в България. Кога подписахте договор и за колко време?

– Договорът е подписан през октомври миналата година, влиза в сила от 2014 г. и е ексклузивен за пет години. Обикновено много трудно се подписват договори за пет години, повечето са за три.

За кои фирми от групата на Thomas Cook е той?

– Договорът е за всички фирми в групата на Thomas Cook и Neckermann. Изключение е единствено скандинавският пазар, който е малко встрани и не беше обслужван и от предишния партньор на Thomas Cook. Говорим за Великобритания, Германия, Белгия, Холандия, Полша, Чехия, Унгария, партньорите ни правят разделение на Западна континентална Европа и Източна Европа.

Ние с колегите направихме, както се шегуваме, един европейски тур във всички държави с офиси на Thomas Cook за няколко седмици. Проведохме срещи, за да чуем какви са очакванията за България, какво очакват от нас, кои са минусите. За миналата година обслужените туристи в България са 183 хил., което прави Thomas Cook най-големия туроператор в страната. За мен Полша, Чехия и Унгария са голямата изненада, защото за Neckermann Polska например България е номер едно като дестинация.

Колко време продължиха преговорите ви?

– Продължиха повече от шест месеца. Няма да скрия, че имахме дю дилиджънс, доста проверки и проучвания не само за финансовото състояние, но и за новостите, които трябва да направим за всеки един пазар. Договорът трябваше да мине през борда на директорите в централата на компанията,  както и през бордовете на директорите във всеки пазар, всеки офис на Thomas Cook.

Ще успеете ли да направите вътрешна реорганизация до началото на летния сезон?

– Взе се решение да направим изцяло нова структура – дружество с нов мениджмънт, нови хора, което ще обслужва само бизнеса на Thomas Cook и Neckermann, за да не се преплита със съществуващата дейност на АСТРАЛ Холидейз. Правим нова организация, ще отворим нов офис в Слънчев бряг, който да отговаря на всички изисквания, такъв ще има и в Златни пясъци.

Какви ангажименти ще имате към обслужването на туристите на Thomas Cook?

– Става въпрос за цялостно обслужване на туристите по време на престоя им в България – от летището до края на почивката. В самата група се прави реорганизация (Thomas Cook – бел. авт.) – има ново лого, нов брандинг, нови изисквания. Ще има постоянни проверки, дори аз няма да знам понякога кога се извършват. Например ще има изисквания за автобусите – да се използват само такива до определена година на производство, да са брандирани, прави се изцяло нова организация на летището. Ще направим нови екскурзии, към тях ще се подхожда много по-индивидуално.

Каква ще е промяната при екскурзиите?

– Определени екскурзии, които се правят масово от различни фирми, при нас ще бъдат in house, ще предлагаме нови екскурзии, които ги няма например на германския пазар. Разликата е, че всички екскурзии от А до Я ще минават през нас, ще договаряме всички мероприятия за тях. Много се държи на качеството, на промяната, на новото, на Local label – нещо, което е като етикет за съответната държава.

Казахте, че за миналата година са обслужени 183 хил. туристи. Какви са очакванията ви за 2014 г. и от кои държави би имало ръст?

– При ранните записвания за всички държави освен Холандия отчитаме ръст. Планираният брой туристи е 200 хил. Освен Централна Европа, където има голям потенциал, според мен най-голямото предизвикателство е английският пазар. Това е единственият пазар, който може би изисква много сериозна промяна на предлаганите хотели, защото в момента има бази, които не предлагат необходимото качество и обслужване. Ако успеем да предложим по-качествен продукт, има сериозен потенциал и за този пазар.

Какви хотели искате да им предложите?

– Търсят се хотели с аквапарк, това е новата тенденция. Търсят се още големи хотели на база all inclusive, на самия плаж, да се отдалечени от центъра. Имаме добри предложения в това отношение.

Това означава ли, че за предстоящото лято ще предоговаряте хотелите, които се предлагат от Thomas Cook?

– Една част от хотелите да. Добрите продукти, които в момента са в техните каталози и в техните сайтове, ще си останат, те са се доказали.  Ще има подписани договори изцяло с нови хотели, защото самите пазари изискват промени. В момента търсим и договаряме нови условия съвместно с нашите колеги от Thomas Cook.Това, което виждаме например, е, че туристите от Източна Европа имат интерес и към по-малките курорти надолу по Южното Черноморие, което може само да ме радва.

За кои курорти става въпрос?

– Търсят се ваканции в Приморско, Созопол. Там се появиха много добри продукти на конкурентна цена, които са подходящи за туристите от Полша, Чехия, Унгария. При холандския пазар ще има промяна на продукта от гледна точка на специфичните изисквания на туристите – младежи, които се насочват към хотели и апартаментни хотели, както и семейства, които искат качествени и по-добри хотели. Разбира се, те са основно в района на Слънчев бряг.

Търсите ли нови хотели и места по Северното Черноморие?

– Има сериозни намерения към Обзор.В Златни пясъци може би ще се променят някои от хотелите, които ще предлагаме.

Колко хотели се предлагат в каталозите на Thomas Cook в момента и колко ще бъдат в бъдеще?

– Около 200 хотела се предлагат. Не смятаме да ги увеличаваме като брой, а да сменим някои некачествени хотели с такива, които се наложиха на пазара с име и обслужване. Сега, за да се отговори на изискванията на туристите и за да сме по-гъвкави, пазарите ще бъдат разбити. Ще име отделно договаряне за Великобритания, Западна Европа и Източна Европа. Имаме желанието Източна Европа – Полша, Чехия и Унгария да бъдат отделно от договарянето на хотелите за Западна Европа.

Планирате ли да работите по продукти извън морския туризъм?

– Вече започнахме. Основната ни цел е да покажем, че България не е само Слънчев бряг и Златни пясъци. Започнахме много сериозно работа по обиколните турове, които успяхме в последния момент да включим в каталозите за Белгия и уебсайта за Германия.

Много искахме да покажем Жеравна, Котел, Велико Търново – места, които повечето чужденци не познават. Така че обиколните турове са ни първият приоритет. Като цел сме си поставили и да върнем англичаните в ски курортите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.